tiistai 14. kesäkuuta 2022

Kuka olen?

Heippa! Se ois sit ekan postauksen aika. Vähän jännittää tää kirjoittaminen. Oon aiemminkin yrittänyt pitää blogia, mut se on aina kaatunut syystä tai toisesta. Nyt vois kuitenkin olla uuden yrityksen aika.

Mammaelämää-blogia kirjoittelee siis Inku. Käytän täällä lempinimeäni oikean nimeni sijasta yksityisyyden vuoksi.

Oon siis 21v ja asustelen Keski-Suomessa mieheni ja esikoiseni kanssa. E on syntynyt 06/21, ja täyttää ihan pian vuoden! Miten aika kuluukin niin nopeasti? Hän on ihana, melko temperamenttinen lapsi, joka nukkuu suht hyvin. Vauvavuoden aikana ei ilmennyt mitään isompia ongelmia, E on suhteellisen rauhallinen tapaus ollut loppujen lopuksi.

Isompana ongelmana on ollut mun mielenterveysongelmat, mut avun piirissä olen! Keskusteluapua on, ja lääkkeetkin löytyy. Vahvana epäilynä on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Lisäksi todennäköisesti syksyllä aletaan neuropsykiatrialla tutkimaan autismikirjon häiriötä. Olen asiasta paljon lukenut, ja olenkin hyvin varma siitä, että olisin autistinen.

Syy, miksi halusin perustaa tän blogin? Raskauden yritys ja kova vauvakuume. Jotenkin tuntuu siltä, et kaipaan sellaista paikkaa mihin vuodattaa omia ajatuksia raskauden yrittämiseen liittyen, vähän niinkuin päiväkirja siis. Tulen toki myös kirjoittamaan ihan yleisesti elämästä.

Yrittäminen ollaan aloitettu nyt 06/22, eli hyvin alussa vasta ollaan. Päätin, et ovista en jaksa ainakaan heti alkaa tikuttaan. Kuukautissovelluksen mukaan oviksen pitäisi olla ensi viikolla, ja mukavasti osuu miehen lomalle, jolloin ollaan menossa mummolaan. Mummolassa onpi lapsenvahteja ihan riittämiin, kun miehen veljet perheineen ovat myös tulossa ;)



Eiköhän tämä tässä ollut! Kiva, jos jaksoit lukea, ja jää ihmeessä seuraamaan! :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Todennäköinen keskenmeno

Tänään ollut koko päivän aika kovia kipuja alavatsalla ja alaselässä. Oon pitkälti lähinnä vaan maannut sängyllä tai sohvalla kipujen takia....