torstai 16. kesäkuuta 2022

Aika liitää

Välillä tuntuu siltä, et päivät menee tosi hitaasti, ja välillä taas aika suorastaan liitää eteenpäin. Huomenna on jo perjantai, taas. Se tarkoittaa pizza-päivää, pizza-perjantai. Vastahan oli jo edellinen perjantai. Mitä mä ees tein viime perjantaina? 

Tätä se on, ruuhka-vuodet. Ei meinaa muistaa, mitä teki viikko sitten saati eilen. Sen takia tänään tuntuikin vaikealta alkaa kirjoittamaan. Halusin kirjoittaa jotain, mut yhtään en tiennyt, mitä. Omista päivistä ja niiden kulustahan tässä on tarkoitus kirjoittaa päiväkirjatyylisesti, ehkä pari kertaa viikossa. Mut sit kun on aika aloittaa se kirjoittaminen, pää lyö tyhjää.




Eilen mulla oli aika mun psykologille. Olin siellä taas E:n kanssa. E on mulla tosi usein mukana, kun käyn siellä. Tässä vaiheessa, kun hän ei ihan vielä ole hoidossa, ja mies on päivät töissä, niin mun on helpointa vaan ottaa E mukaan sinne psykologille. Onneksi psykologi tykkää E:stä! Eikä hän onneksi vielä ymmärrä, mistä me aikuiset puhutaan.

Syksyllä olisi tarkoitus laittaa E päiväkotiin. Silloin hän olisi vuoden ja kolme tai neljä kuukautta. Sitten mun ei tarvitse häntä ottaa mukaan psykologille. Ei mun sitten enää edes kannata ottaa häntä sinne, kun puheen ymmärrys alkaa silloin olemaan jo vähän eri tasolla kuin nyt.

Yleensä mennään ja tullaan bussilla, mut eilen mun aika oli sen verta myöhään, että I (mun mies) pystyi hakemaan meidät sieltä töidensä jälkeen. Meidän pitää matkustaa kahdella paikallisliikenteen bussilla, koska meiltä ei pääse sairaalalle suoraan bussilla. Vaihdot on aina jännittäviä, vaikka tietää että aikaa on kyllä. Silti se vähän ahdistaa. Mut elämä on.

Tänään minä ja E käytiin kaupoilla. Ostin uuden ketjun mun kristallille. Kannan lähes jatkuvasti mukanani kuukiveä, jonka sanotaan auttavan hedelmällisyyttä. Se on mulla kaulakoruna, ja edellinen ketju hajosi kun E repäisi sitä.


Muita asioita, mitä ostin: deodorant wipes, ja ruokaa. Kolme valmisateriaa, 1l korvikemaitoa, mehua, soijamaitoa, ja kivennäisvettä. Bussilla tosiaan kauppakeskukseen ja takaisin.

Nyt illalla E:n ja I:n nukkumaanmentyä olen virkannut, lukenut Desire Nymarkin blogia ja syönyt uunivihanneksia. Niin, ja kirjoittanut tätä. En tiiä, kiinnostaako tää ketään, mut lähtökohtaisesti itseäni varten tätä yritän kirjoittaa.


Ensi kertaan! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Todennäköinen keskenmeno

Tänään ollut koko päivän aika kovia kipuja alavatsalla ja alaselässä. Oon pitkälti lähinnä vaan maannut sängyllä tai sohvalla kipujen takia....