perjantai 29. heinäkuuta 2022

Ei sittenkään vauvaa 3/23?

Meille ei välttämättä tuukkaan vauvaa maaliskuussa. Lopullista tuomiota ei olla vielä saatu, koska tilanne on vielä auki.

Oon aiemmin kirjoittanut, kuinka mulla on ollut muutamia kertoja niukkaa veristä vuotoa sekä kevyitä alavatsakipuja satunnaisesti. Noh, tilanne alkoi eskaloitumaan parisen päivää sitten.

Tuossa yksi ilta mulla tuli niin kovia toispuoleisia alavatsakipuja, että piti ottaa särkylääke. Sillä hetkellä ei vuotanut mitään. Toissa päivänä kuitenkin alkoi iltapäivästä vuotamaan kirkkaanpunaista verta solkenaan. Se vuoti semmoset parisen tuntia. Nukuin päikkäreitä E:n kanssa kun tää tapahtui, ja huomasin vuodon sitten herättyäni, ja sitten vuoto loppui vähän aikaa sen jälkeen.

Seuraavana aamuna, eli eilen, soitin terveyskeskukseen ja varasin kiireellisen lääkäriajan. Lääkäri ei huomannut mitään hälyttävää, mutta kun kuitenkin oli ollut vuotoa niin laittoi lähetteen naistentaudeille kiireellisyysluokituksella 1-7 päivää. Hän myös ohjeisti, että jos alkaa uudestaan vuotamaan tai tulee kipuja, niin voi mennä päivystykseen.

Jonkin aikaa tämän jälkeen alkoi taas sattumaan oikealle puolelle alavatsaa. Sitten siitä vielä jonkin aikaa myöhemmin seisoin bussipysäkillä kärryjen kanssa ja tunsin, kuinka housuille holahti vähän verta. Oltiin E:n kanssa menossa lääkärin jälkeen kauppakeskukseen kahville. Perille päästyäni menin suoraan vessaan, verta oli housuilla jonkin verran (onneksi mulla oli tummat housut, niin ei näkynyt vuoto muille). Hoitorepusta löysin kuin ihmeen kaupalla yhden siteen.

Muutama tunti kuluu, eikä vuoto ei lopu. Semmosta kuukautismaista vuotoa, ei klimppejä tai klönttejä. Pitkän arvuuttelun jälkeen I lähtee viemään mua päivystykseen. Ensiarvioinnista mut ohjataan naistentautien päivystykseen toiselle puolelle rakennusta. Siellä kätilö haastattelee mua pikaisesti, ja sitten ootellaan lääkäriä.

Laakari teki sisätutkimuksen ja ultrasi alakautta. Kohdusta ei löytynyt raskausmateriaalia, ja munasarjat sekä -johtimet olivat siistit. Hän kertoi, että on kolme vaihtoehtoa.
  1. Raskaus onkin varhaisemmassa vaiheessa kuin kuviteltiin.
  2. Keskenmeno, joka on hoitanut itse itsensä.
  3. Kohdun ulkoinen raskaus.
Lääkäri ei kommentoinut todennäköisyyksiä, mutta itse uskon vähiten ensimmäiseen vaihtoehtoon.

Tilattiin labrat ja pissanäyte piti myös antaa jossain vaiheessa. Mulla on jonkinasteinen piikkikammo, ja olin yksin siellä. Oon todella ylpeä, kun selvisin yksin verikokeesta. Labrahoitaja oli kyllä mukava ja nopea otteissaan, eli ei edes kestänyt kauaa.

Hcg oli 117. Sovittiin, että tuun lauantaina ottamaan uuden verikokeen, niin saadaan nähdä miten se hcg käyttäytyy. Ilmeisesti jos se laskee, niin kyseessä on todennäköisimmin keskenmeno. Jos se pysyy samana tai nousee, niin sitten on jokin muu juttu. En tiedä tarkemmin, miten asiat tulevat etenemään, mutta eiköhän sekin selviä kun saadaan huomenna tietää se hcg.

Syy, miksi en usko siihen ensimmäiseen vaihtoehtoon, on se että netin hcg-taulukoiden perusteella tällä arvolla hedelmöittymisen olisi pitänyt tapahtua 2-3 viikkoa sitten. Tein ensimmäisen positiivisen testin yli kolme viikkoa sitten. Tämän takia en ollenkaan pidä mahdollisena tätä vaihtoehtoa...

Oon tänään ollut alakuloinen, ja nyt illasta on itkettänyt. Mulla on niin ikään esisureminen menossa. Vielä ei tietenkään varmuudella tiedetä mitään, mutta surettaa silti. Yksi asia, mikä varmasti surettaa, on juurikin se kun tietää että jotain on mitä todennäköisimmin vialla, mutta ei vielä tiedä, mikä. Sitten tietenkin se ilmiselvin surunaihe, eli se ettei todennäköisesti tule saamaan vauvaa maaliskuussa niin kuin oli kuvitellut.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Todennäköinen keskenmeno

Tänään ollut koko päivän aika kovia kipuja alavatsalla ja alaselässä. Oon pitkälti lähinnä vaan maannut sängyllä tai sohvalla kipujen takia....